معاون حقوق رئیس جمهور با اشاره به اظهارات اخیر قاضی دیوان بین المللی دادگستری در خصوص اینکه نبود بودجه دلیل عدم رسیدگی به شکایت فلسطینی ها از رژیم صهیونیستی و معطل ماندهد چندین ساله این پرونده بوده، گفت: کشورهای اسلامی حاضرن بودجه این دادگاه و رسیدگی را تأمین کنند. وجود

دهقان: کشورهای اسلامی حاضرند هزینه دادگاه شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی را بپردازند

قدس آنلاین: محمد دهقان در حاشیه جلیه هیئت دولت گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج کشور در تعامل با یکدیگر، پیگیر حقوق از دست رفته فلسطینیان مظلوم هستند.

وی با اشاره به سرانجام تامین مالی دادگاه کیفری بین‌المللی، گفت: وقتی از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی پرسیده شد که چرا به شکایت فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی رسیدگی نمی‌کنید، پاسخ داد، نبود بودجه. 

دهقان ادامه داد: دولت‌های اسلامی در کنار  نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد این آمادگی را دارند تا بودجه مورد نیاز دادگاه کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا شکایت فلسطینی‌ها در سه حوزه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که چندین سال است در این دادگاه معطل مانده به سرانجام برسد.

وی درباره  آخرین وضعیت لایحه برگزاری تجمعات گفت: لایحه تجمعات در مجلس است و بعد از پایان بررسی برنامه توسعه هفتم، لایحه‌ای که ما دادیم و طرحی که مجلس ارائه کرد و در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است، ان‌شاالله ادغام می‌شود تا یک متن کاملی بیرون بیاید و در این مجلس به نتیجه برسد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.